husbilen

Av Monica & Kurt-Allan - 7 december 2010 11:37

I lördags var vi hela gänget till Örträsk och åt julbord

Här syns den sida av julbordet som innhöll kött, ost och sallader. På andra sidan var det sill och lax i alla tänkbara varianter och som vanligt så orkade jag inte så mycket mer än den sidan.

Efterrätter fanns det också, här är det godisbordet med skumtomtar, hemkokt kola, frukt och mycket mera.

Vi som var där: min syster Catarin och jag

Denes , Elvira, Niclas, Claudia

Maria, Rebecka, Jörgen

Elin, Alexander

Kurt-Allan, Ulf

Robin, Sofi

Annika

och Anneli

Kristoffer som var fotograf fastnade inte på något kort och inte Lena heller.

På söndag var nästan alla av oss till Maria på adventsfika och där fanns det många sorter, kladdkaka, saffransbullar, snickerskakor, en citronmousse som var underbar, biskvier och mycket mera. Tala om att frossa så nu är det bara att börja med motionscykeln så att man inte rullar fram efter jul.

Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2010 19:14

Av Monica & Kurt-Allan - 20 november 2010 15:13

Får man ingen husse med sig i skogen får man ta tag i saker och ting själv. Det resulterade i en 18-taggare.

//Emra

Av Monica & Kurt-Allan - 15 november 2010 17:12

fick jag höra som kommentar i dag och det stämmer ju. Det verkar som om jag tillsammans med husbilen har gått i vinteride. Riktigt så är det väl inte, flänger runt på bad, yoga och stickcaféer så tiden och orken räcker nästan inte till för något mer, sedan så har det ju varit endel kalas också på sista tiden.

Händer saker hör gör det också, en kväll efter stickcafé så blev min bil påbackad inte bara en gång utan två gånger och människan kör bara iväg. Som tur var så var det många som såg på och kunde stoppa henne och vid kontroll av bilen när det blev ljust dagen efter så fanns det inte en buckla eller repa, tom extraljusen hade hållit.

Våran gråhund Emra har också varit dålig så den dag de varnade för värsta snöovädret så blev det till att försöka skynda sig till vetrinären, 6 mil bort och 40 minuter innan vi hade fått tid. Som tur var så hade hon bara lite krångel med magen så hon har gått på diet och massor av medeciner. Nu börjar hon pigga på sig så det blir nog älgjakt till helgen om det inte är för kallt eller snöoväder. Hoppas på inget dera för jag själv drar ner till Paula i Söråker till helgen eftersom Kurt-Allan ska vara på en mässa i Leipzig. Det är en turistmässa och de ska försöka sälja upplevelser i lilla Bjurholm.

Av Monica & Kurt-Allan - 7 oktober 2010 08:33

Nu var det länge sedan jag skrev något på bloggen. Husbilen är avställd och i garaget men det händer saker ändå. Just nu känns det som om det har blivit lite för mycket, det är svårt att hitta en bra balans som passa för mig. Måndag vattengympa i varmvatten och efter det bastu, onsdag yoga, dessemellan så har jag varit i vävstugan och vävt små drälldukar och det är då minsann både gympa för hjärnan och kroppen. Skulle också behöva röjja lite hemma men när man är borta behöver man ju inte se eländet.

Av Monica & Kurt-Allan - 14 september 2010 14:38

Det var Catarina och Ulf som hade skickat bilder som togs när vi var i Barsta sista helgen i augusti. Det fanns även bilder från helgen i Borgafjäll och när det var spårkurs här i Karlsbäck, tack tack. Längtar verkligen tills vi kan fara ut med husbilen igen, umeborna ni följer med upp till Borgafjäll i vinter också.

Frukost i husbilen på lördagsmorgon innan vi åker till IKEA

Denna underbara utsikt hade vi

Sjöbodar, det är så vackert här nere i Barsta

IKEA besöket började med lunch för det är lättare att handla på mätta magar.

Tillbaka i Barsta på lördagskvällen så blev det grillat, kolla in det snygga vindskyddet till grillen.

På söndagsförmiddag tog vi en promenad innan vi skulle åka tillbaka till Umeå och Karlsbäck. Här är vi upp vid den lilla fiskekyrkan på väg mot Rotsidan.

genom Genom urskogen gick vi

Och framme vid Rotsidan hade vi en vacker utsikt över havet.

Med på resan var Olga, Zuri och Emra, fullt blev det i husbilen med alla inne på samma gång, 4 vuxna och 3 hundar.

Av Monica & Kurt-Allan - 1 september 2010 19:21

Hade anmält mig till lättyoga i Umeå och i dag hade vi första passet och usch så stel och korta muskler man har. Kursen omfattar 10 ggr + en provapå gång och det var den vi gjorde i dag så imorgon  är det nog svårt att ta sig ur sängen. Vår ledare berättade att en rörelse måste göras 40 dagar i följd för att den ska ha någon verkan så det blir till att kämpa på även hemma och det är ju klart ska man kunna töjja ut musklerna och sitta i rätt ställningar så är det nog till att träna. Det är bara synd att jag måste åka 10 mil för att yoga i 1,5 timmar men så är det att bo ute i vildmarken, vad man än ska göra så måste bilen fram och man ska köra en massa mil.

Av Monica & Kurt-Allan - 31 augusti 2010 19:23

så nu är det bara att gå i idé resten av det här året